انیمیشن رکوردشکن چینی Ne Zha 2 در 37 منطقه اروپا و بریتانیا اکران میشود

انیمیشن رکوردشکن چینی Ne Zha 2 در 37 منطقه اروپا و بریتانیا اکران میشود
توزیعکننده بریتانیایی Trinity CineAsia حق پخش سینمایی انیمیشن چینی پرفروش «Ne Zha 2» را در 37 منطقه, از جمله بریتانیا, ایرلند, آلمان, فرانسه و اسپانیا, خریداری کرد.
💰 فروش جهانی بیش از 2 میلیارد دلار
🎬 اکران در بریتانیا و ایرلند از 21 مارس
🌍 پخش گسترده در اروپا با برنامهریزی برای نمایش در سایر کشورها
موفقیت چشمگیر Ne Zha 2 در گیشه جهانی
انیمیشن Ne Zha 2, ساختهی یانگ یو (مشهور به جیاوزی), با فروش بیش از 2 میلیارد دلار به یکی از پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما تبدیل شده است. این فیلم موفق شد از Inside Out 2 عبور کند و در جایگاه ششم پرفروشترین فیلمهای تاریخ قرار گیرد. تنها فیلمهایی مانند آواتار, آواتار: راه آب, انتقامجویان: پایان بازی, جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد و تایتانیک فروش بیشتری داشتهاند.
Trinity CineAsia, که در توزیع فیلمهای آسیایی در اروپا تخصص دارد, اکران سینمایی Ne Zha 2 در بریتانیا و ایرلند را برای 21 مارس تعیین کرده است, در حالی که نمایشهای پیش از اکران از 14 مارس آغاز خواهد شد. پس از آن, اکرانهای گستردهتری در کشورهای اروپایی مانند فرانسه, آلمان, اسپانیا, ایتالیا, بنلوکس و اسکاندیناوی برنامهریزی شده است.
اولین فیلمی که در یک بازار به فروش 1 میلیارد دلاری رسید
این انیمیشن که در 29 ژانویه همزمان با جشنهای سال نو چینی در چین اکران شد, به اولین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد که تنها در یک بازار بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشته است. تا 3 مارس, این فیلم مجموعاً 2 میلیارد دلار فروش جهانی داشته و در آمریکای شمالی نیز 18 میلیون دلار از طریق CMC Pictures به دست آورده است. این کمپانی همچنین مسئول پخش فیلم در استرالیا, نیوزیلند و سایر بازارهای بینالمللی است.
داستانی حماسی از اسطورههای چینی
فیلم Ne Zha 2 بر اساس رمان چینی “Fengshen Yanyi” (سرگذشت خدایان) ساخته شده است و داستان کودکی اهریمنی را روایت میکند که توسط انسانها بزرگ شده و با شاهزاده اژدها, آئو بینگ, متحد میشود تا قبیلههای خود را در نبردی حماسی نجات دهند. پس از نبردی ویرانگر, نژا برای یافتن اکسیری جادویی راهی سفری خطرناک میشود تا بدن آئو بینگ را احیا کند, اما در این مسیر توطئهای بزرگ را کشف میکند.
5 سال تولید و 4000 انیماتور
این انیمیشن که توسط استودیو Coloroom Pictures, زیرمجموعهی Enlight Media, و استودیوی Coco Cartoon در چنگدو تولید شده است, پنج سال در دست ساخت بوده و برای ساخت آن تیمی متشکل از 4000 انیماتور روی 1900 شات جلوههای ویژه کار کردهاند.
Trinity CineAsia به دنبال گسترش نفوذ در اروپا
سدرک بهرِل, مدیر Trinity CineAsia, در گفتوگو با Deadline اظهار داشت که این فیلم یکی از نقاط عطف مهم برای این توزیعکننده است. وی گفت:
“کمتر پیش میآید فیلمی ساخته شود که یک دوران را تعریف کند, قدرت بینظیر سینما در جذب مخاطب را نشان دهد و تأثیری ماندگار بر فرهنگ بگذارد. Ne Zha 2 دقیقاً چنین فیلمی است.”
Trinity CineAsia که اخیراً توزیع فیلمهای آسیایی موفقی همچون Detective Chinatown 1900, Twilight Of The Warriors: Walled In, The Last Dance و انیمهی Detective Conan: The Million-Dollar Pentagram را برعهده داشته است, حالا قصد دارد Ne Zha 2 را به دست مخاطبان گستردهتری در اروپا برساند.
بهرل افزود:
“پس از سالها تلاش برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد ارتباط با سینماها, رسانهها و سایر ذینفعان, این فیلم نقطهی عطفی برای ما محسوب میشود. ما مشتاق ماجراجوییهای بیشتر در این مسیر هستیم.”
منبع خبر: deadline.com
اخبار مرتبط سینما را در جیبی 724 دنبال کنید:

