برتری بی چالش مکس ورشتاپن در گرندپری ژاپن؛ چرا سبقت‌ها این‌قدر کم بودند؟

برتری بی چالش مکس ورشتاپن در گرندپری ژاپن

برتری بی چالش مکس ورشتاپن در گرندپری ژاپن؛ چرا سبقت‌ها این‌قدر کم بودند؟

رقابتی بدون هیجان در سوزوکا

مکس ورشتاپن با درخشش کامل در گرندپری ژاپن، از پول پوزیشن تا خط پایان را بی‌رقیب طی کرد و قهرمانی را از آن خود کرد. این در حالی بود که رقابت امسال در پیست سوزوکا از سوی کارشناسان و تماشاگران به‌دلیل کمبود سبقت، کم‌هیجان و حتی “کسل‌کننده” توصیف شد.

فقط ۱۱ سبقت؛ حتی در بین ۱۰ نفر برتر

در طول مسابقه، تنها ۱۱ سبقت ثبت شد و بیشتر رانندگان، به‌ویژه ۱۰ نفر اول جدول تعیین خط، جایگاه خود را حفظ کردند. تنها مورد قابل‌ذکر، سبقت لوییس همیلتون از ایساک حاجدار از تیم ریسینگ بول بود. نیکو هالکنبرگ، راننده تیم سائوبر، رقابت را “طولانی و خسته‌کننده” توصیف کرد.

توضیح ورشتاپن: دلیل اصلی، پیچ‌های سریع و هوای آلوده

ورشتاپن در گفت‌وگو با Motorsport.com، دلیل دشواری سبقت‌گیری را طراحی فعلی خودروها دانست و گفت: «پیچ‌های سریع باعث می‌شن نتونی به راحتی دنبال ماشین جلویی بری. لاستیک‌ها خیلی سریع داغ می‌شن و هوای آلوده هم کار رو سخت‌تر می‌کنه. وقتی همه زمان‌های دور پیست نزدیک به همه و سایش لاستیک‌ها کمه، سبقت گرفتن خیلی سخت می‌شه.»

لندو نوریس: از عملکرد ورستپن شگفت زده نمی شوم

عملکرد تایرها و نقش آسفالت جدید

ورشتاپن در بخش ابتدایی مسابقه موفق شد با کنترل دمای لاستیک‌ها، برتری خود را حفظ کند. او گفت: «در دور دوم کسی نمی‌تونه سبقت بگیره، پس فاصله‌مو ایجاد کردم. اواخر استینت دوباره بهم نزدیک شدن چون لاستیک‌هام بیش از حد داغ شده بود. خوشبختانه هوا نسبتاً خنک بود و همین کمکمون کرد که لاستیک‌ها بیش از حد گرم نشن.»

سطح آسفالت جدید و کاهش اهمیت استراتژی

با آسفالت تازه و صاف پیست سوزوکا، فرسایش لاستیک‌ها به حداقل رسید. این موضوع، همراه با سختی ترکیب‌های تایر انتخاب‌شده، باعث شد بسیاری از تیم‌ها فقط یک توقف انجام دهند. نیکو هالکنبرگ تأکید کرد: «همه تقریباً همون‌جایی تموم کردن که شروع کرده بودن. لاستیک‌ها برای این سطح آسفالت خیلی سفت بودن و مثل چین، همه راحت با یه پیت استاپ تمومش کردن.»


واکنش‌ها و پیامدها

با اینکه ورشتاپن اولین پیروزی فصل را به‌دست آورد و با ۲۵ امتیاز به رده دوم جدول رانندگان رسید، اما بحث‌ها درباره هیجان پایین مسابقه، طراحی خودروها، قوانین فعلی فرمول یک و تأثیر آن‌ها بر تماشاگران و جذابیت رقابت‌ها، ادامه دارد.

منبع خبر: www.motorsport.com

اخبار مرتبط با دنیای ورزش:

خداحافظی رسمی کوین دی بروینه با منچسترسیتی

واکنش تند آرنه اسلات به مایکل اوون: قهرمانی در لیگ برتر کافی نیست؟

Nyxwriter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *