پنهان کردن جایزه بفتا در کشو؛ پدر برنده‌ای که نمی‌خواهد دخترش با آن بازی کند

پنهان کردن جایزه بفتا در کشو

پنهان کردن جایزه بفتا در کشو؛ پدر برنده‌ای که نمی‌خواهد دخترش با آن بازی کند

ابوبکر سلیم، بازیگر و توسعه‌دهنده بازی ویدیویی، جایزه بفتای خود را از دست دختر کوچکش پنهان کرده تا از آن به‌عنوان اسباب‌بازی استفاده نکند.

ابوبکر سلیم، اهل شهر “ولویِن گاردن سیتی” در انگلستان، به‌تازگی برای بازی احساسی خود با نام Tales of Kenzera: Zau موفق به کسب جایزه معتبر بفتا در بخش بازی فراتر از سرگرمی شد. اما این جایزه سنگین و ارزشمند، سر از کشوی میز درآورده تا از دسترسی دختر خردسالش در امان باشد.

او در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی با خنده گفت:

«این جایزه در واقع یه سلاحه! دخترم نگاهش می‌کنه و می‌گه: “وای چه چیز جالبی برای بازی!”… پس مجبور شدم قایمش کنم.»

از سوگ پدر تا ساخت بازی درمان‌گر

بازی Tales of Kenzera: Zau اولین پروژه استودیو Surgent Studios بود؛ شرکتی که سلیم آن را در سال ۲۰۱۹ پس از درگذشت پدرش، علی سلیم (۶۶ ساله)، تأسیس کرد.
او با این بازی، تلاش کرد سوگ و درد ناشی از از دست دادن پدرش را روایت و در قالبی هنری به اشتراک بگذارد.

«ما می‌تونستیم فقط یه بازی سرگرم‌کننده بسازیم و تمام. اما چون این پروژه خیلی شخصی بود، واقعاً همه وجودمون رو براش گذاشتیم.»

بازخورد کاربران نیز گواهی بر تأثیر احساسی بازی بود. بسیاری از افرادی که عزیز، دوست یا حتی حیوان خانگی خود را از دست داده بودند، اعلام کردند که این بازی برایشان بسیار تأثیرگذار بوده است.

واکنش ها به بازیگر جدید هاگرید در سریال هری پاتر؛ نیک فراست کامنت‌هایش را بست

مسیر سخت تا بفتا؛ از نفرت‌پراکنی تا قطع همکاری‌ها

پس از انتشار بازی در ژوئن ۲۰۲۴، سلیم با موجی از نظرات نژادپرستانه و تخریبی روبه‌رو شد که محتوای داستانی بازی را متهم به «تحمیل تنوع فرهنگی» کرده بودند.
از طرفی، به دلیل مشکلات مالی، استودیوی او مجبور شد تعدادی از کارکنان را تعدیل کرده و در اکتبر ۲۰۲۴ توسعه بازی‌ها را به‌طور موقت متوقف کند.

اما این مسیر تلخ با یک نقطه روشن همراه شد:

«بفتا یه تلنگر قوی بود. بهمون گفت که راه رو درست رفتیم. همین حس اعتماد به‌نفس واقعاً فوق‌العاده‌ست.»

همکاری جدید با ژاپنی‌ها؛ آغاز ساخت یک بازی ترسناک

پس از دوره‌ای سخت، Surgent Studios اکنون با شرکت ژاپنی Pocketpair وارد همکاری شده و در حال توسعه یک بازی ترسناک جدید است.
سلیم می‌گوید:

«کار هنری گاهی بی‌رحمانه‌ست. واقعاً به لحظه‌هایی می‌رسی که از خودت می‌پرسی چرا داریم این همه سختی می‌کشیم؟ اما بعد یه اتفاق مثل بفتا می‌افته که می‌گه: “تو مسیر درستی، ادامه بده”.»

منبع خبر: www.bbc.com

اخبار مرتبط با دنیای هنر و سینما:

Nyxwriter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *