ابزار متن باز برای شبیه سازی کوررنگی یوبی سافت معرفی شد

ابزار متن باز برای شبیه سازی کوررنگی یوبی سافت معرفی شد

ابزار متن باز برای شبیه سازی کوررنگی یوبی سافت معرفی شد

گامی بزرگ در توسعه بازی‌های ویدیویی فراگیر برای ۳۰۰ میلیون کاربر دارای اختلال بینایی رنگ

یوبی‌سافت از ابزار جدید و متن‌باز خود با نام Chroma رونمایی کرده است؛ ابزاری نوآورانه که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد انواع مختلف کوررنگی را شبیه‌سازی کنند و تجربه بازی را برای میلیون‌ها کاربر با اختلال بینایی رنگ قابل دسترس‌تر سازند.

طبق آمار ارائه‌شده، نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به نوعی با کوررنگی یا نارسایی در تشخیص رنگ‌ها مواجه هستند؛ بسیاری از این افراد، گیمرهایی هستند که زمان زیادی را در محیط‌های دیجیتال و رنگارنگ بازی‌ها صرف می‌کنند.


شبیه‌سازی سه نوع اصلی کوررنگی

ابزار Chroma به‌طور خاص برای شبیه‌سازی سه نوع رایج کوررنگی طراحی شده است:

  • Protanopia (ناتوانی در تشخیص رنگ قرمز)

  • Deuteranopia (ناتوانی در تشخیص سبز)

  • Tritanopia (ناتوانی در تشخیص آبی)

ابزار Chroma بر پایه الگوریتم معروف Color Oracle توسعه یافته و از سال ۲۰۲۱ توسط تیم کنترل کیفیت یوبی‌سافت در هند تحت توسعه بوده است. این ابزار نه‌تنها در پروژه‌های داخلی مورد استفاده قرار گرفته، بلکه اکنون به صورت متن‌باز در اختیار سایر توسعه‌دهندگان نیز قرار دارد.


ویژگی‌های کلیدی Chroma

  • شبیه‌سازی دقیق بصری با رندرینگ لحظه‌ای (Real-Time) تا ۶۰ فریم بر ثانیه

  • امکان ضبط لحظه‌ای از گیم‌پلی و تهیه اسکرین‌شات

  • رابط کاربری قابل تنظیم و کلیدهای میان‌بر برای تست سریع

  • قابلیت اجرا در تمام پلتفرم‌ها و موتورهای بازی‌سازی

ابزار Chroma با فیلترگذاری مستقیم روی گرافیک بازی، تجربه‌ای نزدیک به واقعیت برای افراد کوررنگ شبیه‌سازی می‌کند. این ابزار حتی از حالت دو مانیتوره نیز پشتیبانی کرده و بدون ایجاد تأخیر یا افت کیفیت بصری، فرآیند تست را برای تیم‌های کنترل کیفیت آسان‌تر می‌سازد.


حرکتی رو به آینده در طراحی بازی‌های فراگیر

به گفته جواد شکیل، مدیر محصول کنترل کیفیت در یوبی‌سافت، هدف اصلی از توسعه این ابزار، تلفیق قابلیت‌های دسترس‌پذیری از مراحل نخستین توسعه بازی‌ها بوده است. او تأکید می‌کند که تیم توسعه تلاش کرده‌اند تا تأخیرهای احتمالی و نواقص بصری را به حداقل برسانند تا ابزاری کاربردی و قابل اطمینان عرضه شود.

انتشار Chroma به‌صورت متن‌باز، گامی مهم در مسیر فراگیرسازی صنعت بازی‌سازی است و به سایر استودیوها نیز این امکان را می‌دهد تا بدون وابستگی به موتورهای خاص، بازی‌های خود را برای کاربران بیشتری در دسترس قرار دهند.

منبع :‌ techspot

اخبار مرتبط در جیبی 724  :

تصاویر به سبک استودیو جیبلی و قدرت خیره کننده GPT-4o

جنجال در دنیای فیزیک: مخالفت گسترده با ساخت شتاب دهنده بزرگ آینده در مرز سوئیس و فرانسه

Raint

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *