استودیوی مستقل Welevel با جذب 5.7 میلیون دلار سرمایه، به دنبال توسعه پلتفرم AI و بازی AAA جدید

استودیوی مستقل Welevel

استودیوی مستقل Welevel با جذب 5.7 میلیون دلار سرمایه، به دنبال توسعه پلتفرم AI و بازی AAA جدید

مونیخ – جیبی 724: استودیوی مستقل بازی‌سازی Welevel مستقر در مونیخ، موفق به جذب 5.7 میلیون دلار سرمایه در یک دور تأمین مالی به رهبری Bitkraft Ventures شد. این استودیو اعلام کرده است که این سرمایه برای توسعه پلتفرم داخلی هوش مصنوعی و همچنین دو برابر کردن تیم اصلی خود در آستانه عرضه بازی AAA sandbox survival جدید استفاده خواهد شد.

این پروژه که هنوز نامی برای آن اعلام نشده، از سال 2021 در حال توسعه است و قرار است دسترسی زودهنگام (Early Access) آن در سال 2026 آغاز شود.

سرمایه‌گذاران مطرح در کنار Welevel

علاوه بر Bitkraft Ventures، سرمایه‌گذاران دیگری همچون BMWK و Goodwater نیز در این دور سرمایه گذاری حضور داشتند. همچنین گروهی از سرمایه‌گذاران فرشته شامل کریس کاروالیو (عضو هیئت مدیره Roblox)، دانیل ویناند (هم‌بنیان‌گذار Shopify)، هایکو هوبرتز (بنیان‌گذار Bigpoint)، کون گائو (هم‌بنیان‌گذار Crunchyroll)، نیت میچل (هم‌بنیان‌گذار Oculus)، رالف رایچرت (هم‌بنیان‌گذار ESL) و ماریو گوتزه نیز در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هوش مصنوعی، راهی برای رقابت با استودیوهای AAA

کریستین هایمرل، مدیرعامل Welevel، در خصوص این سرمایه‌گذاری گفت:
“توسعه بازی‌های AAA به منابع و بودجه عظیمی نیاز دارد که معمولاً استودیوهای مستقل از آن بی‌بهره‌اند. با استفاده از هوش مصنوعی در شرکت‌های قبلی خود، به این نتیجه رسیدم که این فناوری می‌تواند تیم‌های کوچک و مشتاق را قادر سازد تا بازی‌هایی در سطح AAA و حتی فراتر از آن تولید کنند.”

وی افزود: “در چهار سال گذشته، تیم ما ابزارها و پلتفرم هوش مصنوعی‌ای را مهندسی کرده که به ما امکان می‌دهد نه تنها با استودیوهای AAA رقابت کنیم، بلکه از آن‌ها پیشی بگیریم و جهانی پویا و زنده خلق کنیم. همکاری با Bitkraft، که درک درستی از چشم‌انداز و اشتیاق ما دارد، گامی بزرگ در مسیر توسعه ماست.”

Bitkraft Ventures: تیم‌های کوچک با فناوری‌های نوین می‌توانند معادلات را تغییر دهند

جاسپر برند، شریک Bitkraft Ventures نیز در این خصوص گفت:
“در حالی که برای یک استودیوی نوظهور، دستیابی به استانداردهای AAA در یک ژانر بزرگ و در مراحل ابتدایی پذیرش هوش مصنوعی در صنعت بازی، کار دشواری است، ما معتقدیم تیم‌های چابک که رویکردهای نوآورانه‌ای به توسعه دارند، می‌توانند محدودیت‌های فعلی را در زمان و مقیاس بشکنند و تجربه‌های بی‌سابقه‌ای از بازی را ارائه دهند.”

وی افزود: “Welevel با تکیه بر زیرساخت‌های فنی قابل توجهی که طی چهار سال با تنها چند توسعه‌دهنده ایجاد کرده، با سرعتی خیره‌کننده و هزینه‌های حاشیه‌ای پایین، در حال اتخاذ تصمیمات خلاقانه است.”

نتیجه‌گیری: آینده‌ای روشن برای Welevel

با این سرمایه گذاری و تأکید بر استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت توسعه، به نظر می‌رسد Welevel آماده است تا چالشی جدی برای استودیوهای بزرگ AAA ایجاد کند. حال باید دید این استودیو چگونه می‌تواند از این فرصت برای تحقق چشم‌انداز خود استفاده کند.

منبع : gamesindustry

برای مشاهده اخبار بیشتر کلیک کنید .

Raint

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *