انحصاری جدید Xbox اولین شکست بزرگ سال 2025 شد

انحصاری جدید Xbox اولین شکست بزرگ سال 2025 شد
در حالی که چهار ماه از سال ۲۰۲۵ گذشته و عمدتاً بدون شکستهای بزرگ در دنیای بازیها سپری شده، بازی جدید انحصاری Xbox با نام South of Midnight بهعنوان اولین ناکامی بزرگ سال شناخته میشود؛ چرا که هم از نظر تجاری شکست خورده و هم از نظر استقبال مخاطبان.
این هفته بازی جدید South of Midnight از سوی Xbox Game Studios به صورت رسمی عرضه شد. در نگاه اول، نقدها نسبتاً مثبت بودند، اگرچه برای یک بازی انحصاری با پشتوانه تبلیغاتی Xbox، واکنشها کمی ناامیدکننده به نظر میرسیدند. با این حال، موضوع اصلی این است که تقریباً هیچکس در حال بازی کردن آن نیست؛ چیزی که آمارها بهوضوح نشان میدهند.
🚨 آمار نگرانکننده از استقبال بسیار ضعیف
رغم عرضه رسمی تنها سه روز پیش و حمایت گسترده تبلیغاتی، South of Midnight تنها در جایگاه هفتم بازیهای پرطرفدار Xbox Game Pass قرار دارد؛ پایینتر از بازیهایی مثل Asphalt Legends Unite و Commandos Origins که حتی جزو عناوین بزرگ محسوب نمیشوند.
در پلتفرم Steam وضعیت حتی بدتر است. اگرچه وجود بازی در Xbox Game Pass ممکن است به کاهش استقبال از نسخه Steam منجر شده باشد، اما فقط ۱,۴۱۱ بازیکن همزمان در زمان اوج، عددی بسیار ناامیدکننده برای یک عنوان جدید است. برای مقایسه، بازی شکستخورده Redfall در زمان انتشار خود ۶,۱۲۴ بازیکن همزمان داشت.
📉 نقدها؛ نه افتضاح، اما نه درخشان
اگر بخواهیم امیدوار باشیم که شاید بازی از نظر منتقدان موفق ظاهر شده، باید بگوییم که South of Midnight حتی از این منظر هم شاهکار نیست. بازی در متاکریتیک امتیاز ۷۷ را کسب کرده؛ عددی متوسط که حتی با وجود چند نقد کامل (۱۰ از ۱۰) بهدست آمده و در نبود آنها احتمالاً پایینتر هم میرفت.
با این حال، بازخورد کاربران در Steam تا حدی مثبت بوده، ولی در فروشگاه Microsoft و Metacritic چندان قابل دفاع نیست. بهطور کلی، بازی نقدهای “قابل قبول” دریافت کرده، اما از آن استقبال نشده است.
❌ آینده مبهم استودیو Compulsion Games
South of Midnight سومین بازی رسمی استودیو کانادایی Compulsion Games پس از Contrast در سال ۲۰۱۳ و We Happy Few در سال ۲۰۱۸ است. با اینکه بازی جدید از لحاظ امتیاز از آثار قبلی جلوتر است، اما از نظر محبوبیت و توجه عمومی، یک گام به عقب نسبت به We Happy Few محسوب میشود.
با در نظر گرفتن این شرایط، ادامه فعالیت این استودیو زیر نظر Xbox چندان قطعی به نظر نمیرسد.
منبع : comicbook

