حذف یک ویژگی محبوب ، طرفداران Assassins Creed Shadows را دو دسته کرده است

حذف یک ویژگی محبوب ، طرفداران Assassins Creed Shadows را دو دسته کرده است
طرفداران Assassins Creed Shadows خواهان بازگشت یک ویژگی مهم در نسخه جدید هستند.
در حالی که نزدیک به دو دهه از انتشار نخستین نسخه Assassins Creed در سال ۲۰۰۷ میگذرد، این مجموعه تا امروز دستخوش تغییرات گستردهای شده است. بازی جدید Assassins Creed Shadows که در قالب یک نقشآفرینی جهانباز ارائه شده، از سبک اولیه و عناصر پارکور فاصله زیادی گرفته است. اما یکی از تغییرات بحثبرانگیز، حذف بخشی به نام اعترافات اتاق سفید است که موجب واکنشهای دوگانه میان کاربران شده است.
حذف ویژگیای کلیدی که روایات را کامل میکرد
یکی از پستهای پربازدید این هفته در ردیت رسمی Assassins Creed به همین موضوع پرداخته است. در این پست آمده:
«بازی Shadows واقعاً لذتبخشه، اما نبود صحنههای اعتراف بعد از ترور، باعث شده داستان لطمه بخوره. بارها با هدفهایی مواجه شدم که بدون هیچ دلیل یا پیشزمینهای به من حمله کردن. در قلعهها مشکلی نیست، اما در بقیه مناطق این رفتارها توجیهپذیر نیست.»کاربر نویسنده اضافه کرده:
«فعال بودن گزینه ترور تضمینی باعث شده گفتوگوهای زیادی رو از دست بدم. وجود اعترافات بعد از مرگ در نسخههای قبلی، کمک میکرد تا مخاطب بفهمه این شخصیت چه کرده و واقعاً چه کسی بوده.»
بازخوردهای کاربران؛ بین نوستالژی و منطق روایی
محبوبیت این پست و حجم کامنتها نشان میدهد بسیاری از طرفداران با این نظر موافقاند. یکی از کاربران نوشته:
«اتاقهای سفید کمک میکردن انگیزههای شخصیتها بهتر درک بشه. حذف این بخش کاملاً بیمنطقه و نشون میده سازندهها دیگه نمیدونن چی باعث جذابیت این سری میشه.»
با این حال، برخی کاربران معتقدند کیفیت دیالوگها و روایت در نسخههای جدید به پای نسخههای قدیمی نمیرسد، و حتی اگر این ویژگی بازگردد، تأثیر پیشین را نخواهد داشت. از سوی دیگر، ساختار باز و غیرخطی بازی باعث میشود بازگرداندن چنین بخشهایی از نظر روایی دشوار باشد.
در مجموع، بازگرداندن اتاق سفید ممکن است گامی به سوی تقویت داستانپردازی باشد، اما هنوز مشخص نیست این بازگشت تا چه حد میتواند مؤثر واقع شود.
منبع : comicbook

