زیان مالی یوبیسافت در سال 2024 و 2025 ؛ فروش 17 درصد کاهش یافت

زیان مالی یوبیسافت

زیان مالی یوبیسافت ؛ کاهش فروش 17 درصدی

یوبیسافت در گزارش مالی سالانه خود از ضرردهی ۸۲.۶ میلیون یورویی و کاهش ۱۷.۵ درصدی فروش خبر داد. این در حالی است که با وجود مشکلات مالی، بازی Assassins Creed Shadows از نظر این شرکت موفقیت‌آمیز توصیف شده است.

یوبیسافت، یکی از شناخته‌شده‌ترین استودیوهای بازی‌سازی جهان، سال مالی ۲۰۲۴–۲۵ را با ضرر قابل‌توجهی پشت سر گذاشت. بر اساس گزارش منتشرشده، این شرکت در درآمد عملیاتی طبق استاندارد IFRS با زیان ۸۲.۶ میلیون یورویی مواجه شده و حتی در محاسبات غیررسمی نیز ۱۵.۱ میلیون یورو زیان ثبت کرده است.

فروش سالانه یوبیسافت به ۱.۹ میلیارد یورو رسید که نسبت به سال گذشته (۲.۳ میلیارد یورو) کاهش ۱۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین Net Bookings شرکت با افتی ۲۰.۵ درصدی به ۱.۸۵ میلیارد یورو کاهش یافته است. با وجود بهبود جزئی در وضعیت بدهی، یوبیسافت هنوز ۸۸۵ میلیون یورو بدهی دارد و قصد دارد با نهایی‌سازی توافق خود با شرکت چینی Tencent در سال مالی آینده بخشی از این بدهی را جبران کند.

در راستای کاهش هزینه‌ها، این شرکت اعلام کرد که طی سال گذشته حدود ۱۲۳۰ نفر از کارکنان خود را تعدیل کرده است. به گفته یوبیسافت، این اقدام باعث کاهش ۲۰۰ میلیون یورویی در هزینه‌های ثابت شده و شرکت در نظر دارد با «بازسازی‌های هدفمند و کنترل شدید در استخدام‌ها» تا دو سال آینده ۱۰۰ میلیون یوروی دیگر از هزینه‌های خود بکاهد.

با وجود ضررهای سنگین، یوبیسافت بازی Assassins Creed Shadows را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرده است. این شرکت اعلام کرده که بازی Shadows دومین فروش برتر روز اول در تاریخ فرنچایز را داشته و همچنین رکورد فروش روز اول در فروشگاه پلی‌استیشن را شکسته است. طبق ادعای یوبیسافت، این بازی میانگین امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ را در فروشگاه‌های رسمی دریافت کرده است.

با این حال، یوبیسافت هیچ اطلاعاتی درباره تعداد نسخه‌های فروش‌رفته یا درآمد دقیق حاصل از این عنوان ارائه نکرده است؛ رویکردی که پیش‌تر نیز در گزارش‌های مالی این شرکت دیده شده است.

در بخشی دیگر از این گزارش، سهم فروش بازی‌ها در پلتفرم‌های مختلف بررسی شده است. طبق داده‌ها، در ۱۲ ماه گذشته ۴۵٪ از فروش خالص به کنسول‌ها اختصاص داشته، در حالی که سهم کنسول‌ها در سال قبل ۵۶٪ بود. فروش روی پلتفرم PC به ۳۱٪ رسیده و سهم موبایل نیز از ۶٪ به ۱۶٪ افزایش یافته است. ۸٪ باقی‌مانده نیز به سایر پلتفرم‌ها اختصاص دارد.

نمودار پلیر در لحظه

نمودار پلیر در لحظه

منبع : 80.lv

اخبار بیشتر در جیبی 724  :
حالت آفلاین بازی The Crew 2 امسال عرضه می‌شود
جنجال در دنیای فیزیک: مخالفت گسترده با ساخت شتاب دهنده بزرگ آینده در مرز سوئیس و فرانسه
رده بندی شخصیت های بازی Fatal Fury
Raint

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *