سلطنت Balatro در جوایز GDCA 2025 ؛ برنده بازی سال ، بهترین طراحی و نوآوری

سلطنت Balatro در جوایز GDCA 2025 ؛ برنده بازی سال ، بهترین طراحی و نوآوری

سلطنت Balatro در جوایز GDCA 2025 ؛ برنده بازی سال ، بهترین طراحی و نوآوری

بازی «Balatro» در مراسم Game Developers Choice Awards 2025 خوش درخشید و با کسب جوایز مهمی از جمله «بازی سال»، «بهترین طراحی»، «بهترین بازی اول» و «نوآورانه‌ترین بازی» به صدر لیست برندگان رسید.

بازی Balatro ساخته استودیو LocalThunk توانست در مراسم شب گذشته GDCA 2025 (جوایز انتخاب توسعه‌دهندگان بازی) جوایز متعددی از جمله بازی سال، بهترین بازی اول (Debut)، بهترین طراحی و جایزه نوآوری را به خود اختصاص دهد و مورد تحسین داوران و جامعه توسعه‌دهندگان بازی قرار گیرد.

در میان دیگر برندگان، بازی Astro Bot موفق به دریافت دو جایزه در بخش‌های بهترین صداگذاری و بهترین فناوری شد. همچنین، Black Myth: Wukong توانست عنوان بهترین هنر بصری را از آن خود کند.

در بخش داستان‌سرایی، بازی Metaphor: ReFantazio از استودیو Zero برنده جایزه بهترین روایت داستانی شد، و بازی Life is Strange: Double Exposure محصول Deck Nine Games نیز به خاطر تأثیر اجتماعی قابل‌توجه خود جایزه Social Impact را دریافت کرد.

تجلیل از پیشگامان صنعت بازی

در بخش افتخاری، سم لیک (Sam Lake)، کارگردان خلاق شرکت Remedy، به‌خاطر دستاوردهای چشمگیر خود در صنعت بازی‌سازی، جایزه دستاورد یک عمر فعالیت (Lifetime Achievement Award) را از دستان متیو پورتا، بازیگر نقش‌های اصلی در بازی‌های Alan Wake و Control، دریافت کرد.

همچنین، لوکاس پوپ (Lucas Pope)، خالق بازی‌های تحسین‌شده Papers, Please و Return of the Obra Dinn، به‌خاطر نوآوری‌هایش در طراحی بازی، مفتخر به دریافت جایزه پیشگامان (Pioneer Award) شد.


🏆 برندگان کامل GDCA 2025:

  • بازی سال: Balatro (LocalThunk, Playstack)

  • بهترین بازی اول: Balatro

  • بهترین طراحی: Balatro

  • جایزه نوآوری: Balatro

  • بهترین هنر بصری: Black Myth: Wukong (Game Science)

  • بهترین صداگذاری: Astro Bot (Team Asobi, Sony)

  • بهترین فناوری: Astro Bot

  • بهترین روایت داستانی: Metaphor: ReFantazio (Studio Zero, Atlus, Sega)

  • جایزه تأثیر اجتماعی: Life is Strange: Double Exposure (Deck Nine, Square Enix)

  • جایزه پیشگامان: Lucas Pope

  • جایزه یک عمر فعالیت: Sam Lake


🎮 برندگان جشنواره بازی‌های مستقل IGF 2025:

  • جایزه بزرگ Seumas McNally: Consume Me

  • بهترین هنر بصری: Hauntii (Moonloop Games, Firestoke)

  • بهترین صداگذاری: Despelote (Julián Cordero, Sebastian Valbuena, Panic)

  • بهترین طراحی: Tactical Breach Wizards (Suspicious Developments)

  • بهترین روایت داستانی: Caves of Qud (Freehold Games, Kitfox Games)

  • جایزه نوآورانه Nuovo: Consume Me

  • جایزه Wings: Consume Me

  • بهترین بازی دانشجویی: Slot Waste (Vinny Roca)

منبع : gamesindustry

بازگشت یکی از بدترین بازی های تاریخ به استیم

Raint

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *